Terugbetalingsbeleid
Owen & Finch kent een standaard retourbeleid van 30 dagen. Dit betekent dat je jouw bestelling binnen 30 dagen zonder zorgen kunt retourneren. Je betaald hiervoor alleen de retourkosten. Wil je een product retourneren? Neem dan contact op met info@owenfinch.nl
Product retourneren voor restitutie
Het is uiteraard mogelijk om een product te retourneren voor restitutie van het aankoopbedrag.
Echter hiervoor dient de retourzending aan een aantal eisen te voldoen:
- Je hebt een zichttermijn van 30 dagen. Je kan in aanmerking komen voor restitutie wanneer je een retouraanvraag binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling doet.
- Het product mag niet gebruikt zijn. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.
- Allereerst dien je een retouraanvraag in te dienen door contact op te nemen met info@owenfinch.nl
- Nadat je goedkeuring heeft ontvangen op de retouraanvraag, dien je het pakketje binnen 30 dagen naar ons te retourneren.
- Het product dient in originele staat geretourneerd te worden inclusief de originele en onbeschadigde verpakking.
- Retourzendingen dienen stevig verpakt, goed dicht getaped, scheur- en lekvrij retour gestuurd te worden.
- Het is niet de bedoeling dat de inhoud van het pakketje verschuift tijdens de verzending.
- Het product dient volledig (inclusief eventuele accessoires) retour gestuurd te worden.
Bevalt de aankoop niet, maar heb je het product al reeds in gebruik genomen?
Bij gebruikerssporen, ontbrekende onderdelen of accessoires en beschadigde (geopende) verpakkingen heb je geen recht meer op restitutie van het volledige aankoopbedrag.
Wanneer jouw retourzending een negatieve beoordeling van onze retourafdeling krijgt, kun je maximaal 50% van het aankoopbedrag teruggestort krijgen. Je kan er ook voor kiezen om de retourzending geretourneerd te krijgen. De kosten voor deze verzending zijn voor jouw rekening en dienen vooraf voldaan te worden.
Om jouw retour af te kunnen ronden, hebben wij een bon of aankoopbewijs nodig. Voor een correcte afhandeling dient deze zowel samen met de retouraanvraag als met de geretourneerde bestelling te worden meegezonden.
In bepaalde situaties wordt alleen gedeeltelijke restitutie toegekend:
- Een artikel dat niet in de originele staat verkeert, is beschadigd of onderdelen mist om redenen die niet aan een defect zijn toe te schrijven.
Bepaalde goederen kunnen niet geretourneerd worden.
Goederen met beperkte houdbaarheid, zoals levensmiddelen, bloemen, kranten en tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. Ook accepteren wij geen retour van intieme of persoonlijke goederen, gevaarlijke stoffen, brandbare stoffen of gassen.
Welke producten kunnen niet geruild worden
- Verbruiksartikelen zoals lampen, batterijen en vloeistoffen;
- Vaatwastabletten;
- Vouchers of tegoedbonnen;
- Artikelen die langer dan 30 dagen geleden ontvangen zijn;
- Artikelen die langer dan 100 dagen geleden ontvangen zijn, waarvan de verpakking is geopend;
- Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn;
- Artikelen waarvan de verpakking ontbreekt.
Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild of geretourneerd kunnen worden:
- Sanitaire goederen voor persoonlijke verzorging;
- Badmode;
- Verzorgingsproducten;
- Haarproducten;
- Producten die in direct contact zijn met de huid.
Als wij bovenstaande artikelen retour ontvangen, dan nemen wij deze retouren niet in behandeling. Daarnaast ben je zelf ook aansprakelijk voor de verzendkosten, wanneer wij dit artikel weer naar je opsturen.
Restitutie (indien van toepassing)
Zodra jouw retour is ontvangen zullen wij het geretourneerde artikel inspecteren. Indien goedgekeurd, zal de restitutie worden verwerkt, en binnen 7 dagen worden teruggeschreven naar jouw creditcard of via de oorspronkelijke betaalmethode. Bij afkeuring, stellen wij je op de hoogte van de afwijzing van de retour en eventuele restitutie.
Late of ontbrekende restituties (indien van toepassing)
Als je nog geen restitutie hebt ontvangen, controleer dan eerst nogmaals je bankrekening. Het kan een tijdje duren voordat je restitutie wordt weergegeven. Neem zo nodig contact op met je bank om naar de verwerkingstijd van de restitutie te vragen.
Als je dit allemaal hebt gedaan maar de restitutie nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. We zullen hierop spoedig onderzoeken waarom de restitutie niet is bijgeschreven.
Verzending
Om jouw product te retourneren, neem je contact op via info@owenfinch.nl met jouw retouraanvraag. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten voor het retourneren van het artikel. Verzendkosten van de retourzending worden niet gerestitueerd.
De leveringsduur van jouw geruilde product kan variëren, afhankelijk van onze voorraad en de verwerking van het geretourneerde product.
Wanneer je een artikel van waarde verzendt, kun je overwegen gebruik te maken van een verzenddienst met track & trace of een verzendverzekering afsluiten. Omdat je als verzender verantwoordelijk bent voor het verzonden artikel, kunnen wij niet garanderen dat wij het geretourneerde artikel zullen ontvangen.